Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2011 09:04 - Да си спомним за Петя Дубарова
Автор: cherub Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3369 Коментари: 6 Гласове:
6



 
image
родена на 25.04.1962 г. в Бургас


АЗ И МОРЕТО

  Безбройните разплакани черупки 
докосват ме със свойта чернота, 
и рачета от тъмните си дупки 
проблясват със солена мокрота. 

Студена сол нозете ми изгаря 
и пяна във дланта ми се топи, 
вибрират побелели морски пари 
със вятър, хладината им изпил. 

Как искам да съм с мидите зелени, 
но тръгвам умълчана към дома 
и мидите си тръгват сякаш с мене, 
със мен си тръгва топлата вълна. 

Сега разбирам: в топлите ми длани 
е сгушено соленото море. 
Във сънищата мои разлюляни 
то бърза да се побере.


НАСТРОЕНИЕ

Препъна се във облака небето 
и падна като купола на храм. 
Извика нещо с писък самолетен. 
А после аз видях, сърдит и ням, 

как нощен дъжд приведен подковава 
на облака изрязания ръб. 
И синя радост в мене разклонява 
короната си, мощна като дъб, 

защото като палава минута, 
внезапно грабната от дълъг ден, 
живея аз от никого нечута, 
а цялото небе живее в мен. 


О, в къщи ще се върна чак на утрото

О, в къщи ще се върна чак на утрото 
безкрайно уморена, но усмихната, 
получила най-ценния подарък. 
Аз своето присъствие на рибите, 
делфините и мидите, и птиците 
раздавам за една-едничка вечер, 
а те ще ме дарят със своето - ЗАВИНАГИ.
 



  ***

Измамена 
Младост 
Прошка 
Сън 
Спомен 
Зад стените на голямата къща 
ТАЙНА 



ТАЙНА

И облак сивкав като миша дупка 
пак погледа ми приютява тихо, 
от мойта длан - разчупена черупка - 
изтича въздух снежнобял и стихов. 
Във чашите на моите зеници 
се плисва нещо чуждо, непознато 
и сиви, като мене тъжни птици, 
пробождат ме с върха на свойто ято. 
Но моят стих, от зима неизпръхнал, 
ще метне на гърба ми свойто лято 
и аз стихотворение ще стана, 
от никого нечуто, неизпято. 
Тогава ще се вмъкна във пиеса 
на някоя от сцените, сияйна, 
ще бъда най-безавторна, щастлива, 
ще бъда просто малка тайна.




ПОСВЕЩЕНИЕ
 
В студените нощи, когато пиян 
сънят се търкаля на моя таван, 
когато луната тъмнее от грях, 
когато увисва над мен моя страх, 
обесен на острия ръб на нощта, 
подавам ти своята бледа ръка - 
на теб - непознатия - смугло красив, 
потаен и питомен, жаден и див, 
едва деветнайсет години живял, 
а всичко опитал и всичко видял, 
подвластен на никого, ничий, сам свой, 
но тръгнал към мене и истински мой 
и падал по пътя си, плакал, грешил, 
но нежност момчешка за мен съхранил. 
Ръката ми - властната - жадно поел, 
единствено с мен ще си толкова смел! 
Ела! Ще измием луната от грях! 
Ще хвърлим трупа на умрелия страх, 
ще пеем с тътнежния корабен глас 
на морската нощ във добрия Бургас. 
А после, когато тя тръгне назад 
и слънцето бликне над нас благодат, 
мечтата надрастнал, усмихнат, смутен, 
ще тръгнеш реален до мен в моя ден! 



Там някъде в облаци, в луди лози,

Там някъде в облаци, в луди лози, 
от мигли запазили дъх на сълзи, 
от морския дом на соления рак, 
от някакъв стар, омагьосан син бряг 

внезапно се ражда и тръгва към мен 
(когато не е нито нощ, нито ден) 
не плах, сивоок, бледосинкав и тих, 
а жив, поразяващ, неистов мой стих. 

Аз падам във двете му властни ръце 
и моето момичешко пъстро сърце 
вибрира в мен като щастлива пчела, 
Не чакам познатото тръпно "Ела"! 

Аз тръгвам след него и знам, че е мой, 
на моите мисли блестящият рой 
то грабва. Къде съм? Сънувам ли? Аз 
попадам във някакъв бронзов Бургас. 

Слънце с магия на златен фонтан 
изригва от мекия свод разлюлян. 
А някаква матова странна зора 
ме прави щастлива и нежно добра. 

Дълбоко във хиляди живи води, 
в делфини, в звезди, невидени преди, 
в събуждане кратко на морския фар 
откривам учудена някакъв чар. 

Защото до мене, разгърден и бос, 
реален и жив като ден и въпрос, 
е моят стих - трескав и толкова млад, 
единствен обичан, единствен мой брат. 

Аз следвам на времето светлия ход 
и искам, как искам след можа живот 
пак някой да трепне, внезапно спасен, 
открил в моя стих своя пристан зелен.


Петя Дубарова се самоубива на 04.12.1979 г. в дома си в Бургас.







Тагове:   бургас,   поезия,   Петя,   дубарова,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivankalilova - Обожавам нейните стихове!Благ...
25.04.2011 12:17
Обожавам нейните стихове!Благодаря за чудесния избор!
Хубав празничен ден!:)))
цитирай
2. cherub - И аз Ви благодаря, Иванка Лилова, за ...
25.04.2011 21:29
И аз Ви благодаря, Иванка Лилова, за споделеното и за топлото пожелание! Слънчеви мигове!
цитирай
3. smile999 - Любимата ми поетеса. Чудесен по...
27.05.2011 12:10
Любимата ми поетеса.
Чудесен постинг!
цитирай
4. cherub - Радвам се, че ви е харесало, smil...
04.06.2011 20:26
Радвам се, че ви е харесало, smile999! Хубави и слънчеви дни от мен!
цитирай
5. анонимен - better search engine rankings backlink services
05.10.2011 19:14
get backlinks seo forum <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a> backlink watch
цитирай
6. анонимен - Xrumer service - we publish your custom message up to 100K forums worldwide
28.01.2012 20:11
Most powerful&cost effective SEO and website traffic service in world get up to 100’000 forum backlinks now! Get amazing online web traffic using amazing backlink service available. We can post your marketing post up to 100’000 forums worldwide, get insane amount of backlinks and large targeted web traffic in very short time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a>
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cherub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 63737
Постинги: 9
Коментари: 45
Гласове: 38
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930